Kancelaria Sejmu to urząd, który wspiera działalność Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w tworzeniu prawa. Jesteśmy odpowiedzialni za organizację pracy posłów oraz zapewnienie im odpowiednich warunków, umożliwiających procedowanie ustaw.

Czym jest Aplikacja sejmowa?

Aplikacja sejmowa otwiera absolwentom studiów wyższych możliwość zatrudnienia w Kancelarii Sejmu. Jej celem jest przygotowanie aplikantów do należytego wykonywania obowiązków urzędniczych. Aplikanci są zatrudnieni na czas określony i uczestniczą w szkoleniu przewidzianym programem aplikacji. Aplikacja trwa od 1.10.2025 r. do 30.09.2026 r.

Podstawą przyjęcia na Aplikację sejmową jest spełnienie przez kandydatów następujących warunków:

  • obywatelstwo polskie;
  • wykształcenie wyższe (prawo, administracja, politologia, nauki polityczne, stosunki międzynarodowe, ekonomia, finanse i rachunkowość, finanse publiczne, polonistyka, historia, informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, socjologia, bezpieczeństwo). Absolwenci roku akademickiego 2024/2025 będą dopuszczeni do dalszego postępowania, jeśli w terminie do 30 maja 2025 r. uzupełnią nadesłaną ofertę o zaświadczenie z uczelni o przyjęciu pracy magisterskiej;
  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego, na niektóre stanowiska również mile widziana znajomość innego języka obcego;
  • pogłębione zainteresowanie jednym z następujących obszarów:
    • prawo konstytucyjne i proces legislacyjny,
    • zagadnienia związane z Unią Europejską,
    • funkcjonowanie jednostek sektora publicznego,
    • finanse publiczne,
    • ekonomia;
  • dyspozycyjność, gotowość pracy w godzinach trwania posiedzeń Sejmu i komisji sejmowych

i uzyskanie pozytywnych wyników w procedurze kwalifikacyjnej.

Dlaczego warto aplikować?

  • Możliwości rozwoju i kontynuacji nauki: Oferujemy udział w Aplikacji sejmowej, szkolenia oraz mentoring, które pomogą Ci zdobyć cenne doświadczenie w administracji publicznej. Deklarujemy możliwość pracy nad ciekawymi i prestiżowymi projektami dla Sejmu i jego organów oraz Kancelarii Sejmu.
  • Innowacyjność: Angażujemy się w projekty związane z cyfryzacją administracji publicznej i nowoczesnymi technologiami.
  • Warunki pracy:
  • stabilne zatrudnienia na podstawie umowy o pracę;
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka”, nagrody uznaniowe, nagrody jubileuszowe;
  • dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy;
  • dopłata do karty Multisport;
  • dofinansowanie do zakupu okularów lub szkieł kontaktowych korygujących wzrok do pracy z monitorem ekranowym;
  • dofinansowanie do wypoczynku;
  • dostęp do oferty promocyjnej na wybrane spektakle m.in. z repertuaru Teatru Narodowego.
  • Przyjazna atmosfera: Tworzymy zespół, który ceni różnorodność i wspiera inicjatywy pracowników.

Kontakt

Chcesz dowiedzieć się więcej? Odwiedź naszą stronę internetową https://orka.sejm.gov.pl/rekrutacja.nsf/0/2799F489EA355827C1258C5900537601?OpenDocument lub skontaktuj się z nami bezpośrednio: wydzialszkolen@sejm.gov.pl

Jak możesz aplikować?

Osoby zainteresowane, spełniające powyższe warunki, proszone są o dokonanie zgłoszenia przez Internet https://orka.sejm.gov.pl/rekrutacja.nsf/Person?OpenForm&BKRZ-Aplikacja_sejmowa lub o przesłanie swojej aplikacji pocztą na adres:

Kancelaria Sejmu

Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego

ul. Wiejska 4/6/8

00-902 Warszawa

z dopiskiem „Aplikacja sejmowa”

 

Termin nadsyłania ofert upływa 16 maja 2025 r.

Oferty powinny zawierać:

1) list motywacyjny, CV oraz kopię dyplomu magisterskiego;

2) oświadczenie:

a) Wyrażam zgodę*) na przetwarzanie moich danych osobowych, innych niż wymagane przepisami prawa, w tym danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) – jeżeli zostały zawarte w dokumentach;

b) w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Kancelarię Sejmu oświadczenie:

Wyrażam zgodę*), aby Kancelaria Sejmu z siedzibą w Warszawie 00-902, ul. Wiejska 4/6/8, przetwarzała moje dane osobowe zawarte w dokumentach niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, także do przyszłych procesów rekrutacji;

c) w przypadku zatrudnienia w Kancelarii Sejmu,

Wyrażam zgodę*), aby Kancelaria Sejmu z siedzibą w Warszawie 00-902, ul. Wiejska 4/6/8, Kancelaria Sejmu przetwarzała moje dane osobowe, inne niż wymagane przepisami prawa zawarte w CV, liście motywacyjnym, a także w dokumentach potwierdzających posiadane kwalifikacje.

Jestem świadoma/y, że w każdej chwili przysługuje mi prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, na których przetwarzanie wyraziłam/em zgodę, ale cofnięcie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem.

Check out the rest of the news from SCC KUE

Check out the news and updates from our careers and labour market office.